Освітній проект:
На гостини до казки
Автор пректу
Шевцова Катерина Володимирівна
Мета проекту:
- формування мовленнєвої компетентності, збагачення словникового запасу дітей раннього віку;
- розвиток творчих здібностей дітей, батьків;
- самореалізація малят у мовленнєвій діяльності.
Тривалість проекту 2 місяці.
МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП
Мета:
· стимулювати бажання дітей брати участь в інсценізації українських народних казок;
· викликати у малят бажання створити спільний проект, дати йому назву.
Завдання етапу:
· виявити рівень знань, умінь і навичок, наявний у вихованців на початку тематичного проекту;
· спільно з дітьми, батьками виготовити атрибути до інсценізації казок.
· залучення батьків, педагогів, адміністрації дошкільного закладу до творчої реалізації проекту, створення відповідного розвивального середовища в групі.
Заходи здійснення:
· Первинне діагностування за розробленими критеріями рівня розвитку мовлення дітей раннього віку.
. Аналіз вихователя разом з практичним психологом рівня розвитку дітей, їх можливості.
. Перегляд вистав за участю артистів лялькового театру в дитячому садочку.
. Обстеження іграшок виготовлених з пластмаси, гуми, дерева, тканини, хутра.
· Рухливі ігри на прогулянці.
· Бесіда "Хто, хто у рукавичці живе?"
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЕТАП
Мета:
· збагатити ігрове середовище іграми, іграшками, схемами-моделями до казок;
· сформувати навички культури спілкування, вміння вести діалог;
· активізувати у дошкільників інтерес до інсценізації української народної казки "Горщик";
· розвивати спільну діяльність дітей і дорослих.
Заходи реалізації:
· Розглядання ілюстрацій до казок "Рукавичка", «Теремок», «Горщик»;
· Міні-бесіди "Казкові звірі";
. Ознайомлення дітей зі схемами-моделями тварин;
. Дидактичні ігри : «Кого не стало?», «Хто зайвий?», «Продовжуй далі….»;
. Щоденна індивідуальна робота.
РЕПРОДУКТИВНИЙ ЕТАП
Мета:
· надати можливість кожній дитині практично застосувати набуті знання, навички та вміння;
· розвивати у малят здатність висловлювати свої почуття невербально, інтонаційно передавати зміст мови героїв казки;
· самостійно добирати відповідну атрибутику для створення конкретного образу;
· формувати у малят вміння виходити із різних ситуацій;
· вчити аналізувати дії героїв казки, додумувати кінцівку до неї;
· формувати комунікативні навички дітей шляхом використання різних завдань;
· удосконалювати вміння малят працювати в парах, групами.
Заходи реалізації:
· Родинний вернісаж "КАЗКОВИЙ СВІТ"
. Заняття інтегроване, розвивально-пізнавальне (художня література + аплікація) "Рукавичка скликає друзів".
· Заняття інтегроване, розвивально-пізнавальне (мовленнєве спілкування + сенсорика) "Подорож у казку".
· Музичне заняття "Зимова пісенька".
· Сюжетна фізкультура "Звірі взимку".
· Дидактичні ігри і вправи на формування виразних рухів: "Передай настрій", "Назви емоції", "Різна хода звірів".
· Дидактичні ігри на добір атрибутики та декорацій: "Знайди господаря", "Ліс".
· Етюди з елементами психогімнастики «Дикі звірі».
· Гра-імітація "Я - зайчик".
· Мовні вправи "Розкажи лічилку".
. Пальчикова вправа «Добрий день»
. Пальчикова гра «В темнім лісі зайчика жив»
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ ЕТАП
Мета: узагальнити і систематизувати знання, навички і вміння набуті протягом попередніх етапів; налаштувати дітей на реалізацію творчого задуму.
Заходи реалізації:
· Робота з книжкою, над текстом, ролями.
· Виготовлення декорацій - об»ємний макет горщика, виліплені горщики із солоного тіста з якими діти працювали послідовно: розфарбували пензликом, пізніше нанесли візерунок пальчиком.
· Допомога батьків у виготовленні елементів костюмів, наголівників.
. Вправляння, розігрування діалогів, репетиції.
ТВОРЧИЙ ЕТАП
Мета: розвивати творчу активність, реалізувати творчий спільний задум.
Заходи реалізації :
. Гра-драматизація казки "Горщик " для дітей, батьків, працівників ДНЗ.
ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП
Мета: оцінити результати роботи, сприяти отримуванню дітьми задоволення від досягнутих результатів.
Заходи реалізації:
. Пригадати і обговорити "З чого все почалося".
. Повторне діагностування за розробленими критеріями рівня розвитку мовлення дітей раннього віку.