Перспективний план дій
в рамках угоди про співпрацю між ДНЗ № 343 та ЗНЗ № 169
№ |
Зміст роботи |
Головні завдання реалізації |
1 |
Вікові особливості розвитку дитини старшого дошкільного та молодшого шкільного віку (тренінг) |
Розширення обізнаності педагогів щодо якісних новоутворень у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку |
2 |
Завдання програми розвитку дітей дошкільного віку та початкових класів школи за Базовим компонентом дошкільної освіти і Державним стандартом початкової освіти (обмін думками ) |
Усвідомлення напрямків розвитку, освіченості та виховання дітей на кожній наступній сходинці освіти |
3 |
Найважливіші аспекти наступності дошкільної та початкової освіти в Україні (круглі столи) |
Уточнення сутності цільового, змістового, психологічного, управлінського аспектів |
4 |
Взаємовідвідування з метою ознайомлення з розвивальним середовищем обох ланок освіти (екскурсії, презентації) |
Осмислення сутності та особливостей організації педагогічного процесу |
5 |
Взаємне відвідування заходів з наступним обговоренням: різні види та форми організованої діяльності старших дошкільників та уроків у І класі (не менше, ніж тричі за рік) |
Взаємне ознайомлення з формами і методами навчання, змістом діяльності за різними лініями розвитку |
6 |
Інновації в освітньому процесі зі старшими дошкільниками та молодшими школярами (інтерактивні зустрічі) |
Ознайомлення з інноваційними технологіями, методиками навчання, виховання та розвитку в обох ланках освіти |
7 |
Методи розвитку пізнавальної (мовленнєвої, рухової та ін.) активності дітей старшого дошкільного віку (семінари-практикуми) |
Ознайомлення та забезпечення наступності в освітньому процесі з першокласниками щодо методів, які переважають в освітньому процесі зі старшими дошкільниками |
8 |
Провідний тип діяльності старшого дошкільника та молодшого школяра (тренінги для педагогів та батьків) |
Оволодіння навичками керування процесом переходу дитиною від ігрового до навчального типу діяльності дорослими учасниками педагогічного процесу |
9 |
Спільне проведення заходів з участю учасників педагогічного процесу обох ланок освіти: днів відкритих дверей в школі та ДНЗ; відвідування свят у школі (День знань, Свято букваря, останнього дзвоника); участь учителів у заняттях з дітьми старшого дошкільного віку; організація спільних музичних та спортивних розваг; ремонт і виготовлення іграшок дітьми, співпраця по благоустрою |
Розвиток інтересу до змісту освіти, попереднє знайомство вчителів із майбутніми учнями; зміцнення контактів |
10 |
Створення та діяльність всеобуч "для батьків майбутнього першокласника" в рамках роботи "Школи батьківства". Участь вчителів у зборах для батьків дітей старшого дошкільного віку |
Просвітництво батьків: з участю вихователів, медиків, практичних психологів, учителів |
11 |
Моніторинг готовності та адаптації дітей до школи (спільна діяльність педагогів та практичних психологів) |
Вияв та аналіз стану проблеми. |
12
|
Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою як фактор якості освіти (Педагогічні ради) |
Обговорення шляхів створення моделі цілісного освітнього простору на перехідному етапі від ДНЗ до школи |
13 |
Спостереження та аналіз успішності дітей початкової школи – колишніх вихованців ДНЗ |
Кураторство вихователями своїх колишніх вихованців |