Відповідно до наказу Шевченківського РУО від 26.08.2008 року № 287 «Про організацію роботи з педагогічними працівниками дошкільних навчальних закладів та шкіл-дитячих садків Шевченківського району з метою забезпечення реалізації державної політики у галузі освіти та підвищення ефективності методичної роботи в закладах освіти району згідно структури дошкільного сектору на базі ДНЗ № 343 був організований консультативний пункт «Робота з батьками».
Керівник дошкільного навчального закладу разом з вихователем – методистом обговорили та склали план засідань консультпункту.
Відповідно до наказу Шевченківського РУО від 20.10.2008 року № 377 «Про закріплення за базовими дошкільними закладами відвідувачів консультативних пунктів методичної допомоги» за нашим закладом були закріплені педагогічні працівники наступних ДНЗ № № 159, 465, 419, 388, 74, 323, 293, 155, 810, 180, 545, 543, 541, 110, 23. та призначені відповідальні особи з числа педагогічних працівників цих закладів, які активно відвідували засідання консультативного пункту.
Вихователь-методист готуючи матеріали переглянула нормативну базу, де визначено, що головну роль у всіх виховних аспектах завжди відіграє родинне коло:
Конституція, Конвенція про права дитини, Закони «Про охорону дитинства», «Про попередження насильства в сім`ї», «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Розпорядження Кабінету Міністрів «Про затвердження Концепції безпечного материнства».
Педагоги закладу до кожного засідання готували матеріали груп по роботі з батьками:
- наочну просвітницьку інформацію різної тематики;
- матеріали для проведення індивідуальних та групових консультацій;
- виставки дитячих робіт, виконаних разом з батьками;
- «Родинні газети»;
- представили таку форму роботи, як батьківська пошта.
Варто відмітити окремі моменти різних консультативних пунктів, які викликали найбільший інтерес серед учасників:
1. Обговорення переваг та недоліків традиційних та нетрадиційних форм взаємодії ДНЗ й родини – укладання договорів, відвідування родини, день відкритих дверей, бесіди, семінари та практикуми, батьківські збори, круглі столи, усні журнали, наочні форми, колективні вернісажи, анкетування, співпраця по благоустою, по підготовці свят, розваг.
2. Визначення напрямків співпраці з родинами:
- Рекламний блок – забезпечення інформацією батьків вихованців.
- Діагностичний блок – моніторинг потреб родин, анкетування.
- Педагогічна освіта батьків – рекомендації, консультації.
- Спільна діяльність – свята, розваги, благоустрій.
- Контрольний блок – аналітика, опитування, узагальнення досвіду.
3. Виготовлення колажа «Співпраця педагогів з батьками. Мої стосунки з батьками вихованців» з підручних матеріалів – серветки, журнали, газети, картон, кольоровий папір для втілення різних сторін співпраці з родинами. Особливості методики «колаж» в тому, що індивідуальне створення відбувається під час групової взаємодії з подальшим обговоренням.
4. Перегляд відео презентацій «Робота консультативного пункту» та «Досвід роботи «Школи батьківства».
5. Вправляння в ігрових техніках – метафорична ситуація «Зустріч на вузькому містку», коли учасники об`єднаються у пари «дорослий-дитина» та розходяться на протилежні боки виконуючи різні ролі дитини (сором`язлива, агресивна, активна) та дорослого (авторитарний, жалісливай, злий, мудрий), в кінці обговорюють – кому, що вдалося, що відчували, хто був головним в парі.
6. Працювали в підгрупах – твір з 5 речень «Закінчи казку…» про різні ситуації виховання та шляхи їх розв»язання.
Етапи взаємодії з родиною
1 етап - вивчення сім’ї дитини, батьківсько-дитячих відносин, діяльності педагогів.
2 етап - Створення програми співпраці (вибір змісту, форм взаємодії з родинами вихованців).
3 етап - Реалізація програми співпраці ДНЗ і родини«Співдружність».
4 етап - програми, відстеження результатів, оцінювання результатів учасниками взаємодії.